Velg seksjon Klasse 2 b
Barliveien 5 (Postadresse: Rettedalen 1) 4330 Ålgård
Telefon: 51 61 46 00 Send oss e-post
Redaktør: Kari R Mæland
Elevene spiste ekstra mange brødskiver da vi hadde påskelunsj sammen. De koste seg og lekte at de var på restaurant. Det ble en koselig lunsj.

Det har vært stor stas å følge med på egg som ble klekket i rugekassen. Kyllingene var supersøte. Noen ville nok hatt de med seg hjem:-)

Elevene på 2. trinn imponerte med flott sang og gode fremførelser på påskestorsamlingen i dag. De fikk lese dikt, faktatekster, vise skuespill og sang. De eldste i barnehagene var også tilstede for å se på forestillingen.

Elevene har jobbet ivrig med å lage bok om "Sola, jorda og månen" denne uka. Vi avsluttet uka med tur til Rossåsen øvre lekeplass.

Denne uka har vært litt annerledes enn en vanlig uke. Elevene har kost seg med stillelesing både på skolen og hjemme. De har fått besøkt flere ulike rom på skolen, verdensrommet, krimrommet, eventyrrommet og tegneserierommet.

Elevene har fått brev fra NASA, og har blitt oppfordret til å lære masse om verdensrommet og bygge en modell av et romskip.

Elevene i 2b storkoste seg på Air Forus. Mange trosset høydeskrekken og klatret til topps i nettene. Noen aner ikke hva høydeskrekk er, så her var det litt ulike tilnærminger. Alle var litt modigere enn sist gang og fikk en god mestringsfølelse.

Aking og pinnebrød ble en god kombinasjon. Det var ikke så kald vind ved Gapahuken, så elevene koste seg i vinterværet.