Klasser og funksjoner Forside
Postadresse Postboks 583 4302 SANDNES
Redaktør: Øyvind Fjermestad
Nasjonale prøver

Høsten er tid for nasjonale prøver på 8. og 9.trinn, og her finner du mer info om dette.

Skolen ønsker at alle våre elever skal prestere best mulig på disse prøvene, og vi legger derfor opp til å gjennomgå dette med elevene i god tid før prøvene. (Vi jobber selvsagt også med lesing, regning og engelsk gjennom hele skoleåret.) Av samme grunn oppfordrer vi også elevene og foresatte til å øve på prøvene i forkant, slik at situasjonen og prøveformen er godt kjent.

Formålet med nasjonale prøver er å gi skolene kunnskap om elevene sine grunnleggende ferdigheter i lesing, regning og engelsk. Informasjonen fra prøvene skal danne grunnlag for underveisvurdering og kvalitetsutvikling på alle nivå i skolesystemet.

Klikk dere derfor inne på denne lenken som alle kan bruke nå før prøvene setter i gang: Øvingsoppgaver og mer informasjon.