Klasser og funksjoner Forside
Besøksadresse Nøtteskjellveien 7 4310 HOMMERSÅK Telefon: 51 33 66 10
Redaktør: Øyvind Fjermestad
Vurdering og læring

Det er viktig at elevene forstår at det er helheten (kompetansemål og grad av måloppnåelse) vi ser på når vi vurderer, og at det er viktig å bli underveisvurdert uten at det nødvendigvis er tallene vi alltid skal være opptatt av.

Elevene lærer best når de forstår hva de skal lære (mål og vurderingskriterier), hvorfor de skal lære det de lærer, og ikke minst at de må få vite hvordan de kan forbedre seg. Her har vi fortsatt en liten vei å gå sammen. Å bli bevisst hvordan en lærer best i ulike sammenhenger og situasjoner, kan være en utfordring for de fleste. Men den utfordringen er vi sammen om å løse.

Avgangsfag/standpunktfag:

9.trinn: musikk og mat & helse

10.trinn: alle fag

For uten om disse fagene, så føres det standpunkt i valgfag hvis faget avsluttes etter ett skoleår. Dette gjelder på alle trinn.