Litt om skolen

Sandved skole har 700 elever. Sandved skole sin skolefritidsordning har 285 elever. Skole og SFO har til sammen rundt 100 ansatte.

Alle trinn har fire klasser og teamene består av pedagoger og miljøpersonell, og har en egen teamleder. Hver elev har sin kontaktlærer. Bemanningen vår er regnet ut fra lærertetthetsnormen som er et forholdstall mellom lærere og elever i ordinær undervisning. Lærernormen viser antall elever per lærer i ordinær undervisning, hvor ressurser til individuell tilrettelagt opplæring og forsterket opplæring i norsk ikke regnes med.

Klassene har en klassekontakt valgt fra foreldregruppa. Disse har litt ekstra ansvar for samarbeidet i foreldregruppa. Klassene har også en representant som sitter i Foreldrenes arbeidsutvalg (FAU).

Vi jobber etter læreplanverket i Kunnskapsløftet av 2020.
Læreplanverket består av overordnet del, fag- og
timefordelingen og læreplaner i fag. Dette er forskrifter til
opplæringsloven og skal styre innholdet i opplæringen.

Vår visjon: Alle skal lykkes!
Vår vei mot målet er systematisk forbedringsarbeid,
der vi vektlegger arbeid med:
Inkludering i felleskapet
Sosial kompetanse
Elevaktiv læring og fysisk aktiv læring
Kvalitet, lek og fleksibilitet i begynneropplæringa