Skolefritidsordningen (SFO)

Hva er SFO?

SFO er først og fremst barnas fritidsarena. SFO har ikke fagplaner eller pensum.  Barna har rett til frie aktiviteter. De tilegner seg kunnskaper, ferdigheter og holdninger gjennom lek. Det gir barna mulighet til vekst, utvikling og sosialisering. Lek har derfor en sentral plass i hverdagen på SFO. Lek gir barna venner, utfordringer, motgang, øving i å takle konflikter, glede, humor og mulighet til å bearbeide opplevelser og følelser.

SFO er et omsorgs- og fritidstilbud utenom den obligatoriske skoledagen for barn fra 1. - 4. klasse. Tilbudet gjelder også eldre elever dersom spesielle forhold tilsier behov for plass. Innhold og virksomhet skal preges av barnas behov for lek, kulturaktiviteter, sosial læring og omsorg.

SFO på Sandved skole har sine egne sider på hjemmesiden vår. Helt til høyre på siden kan du klikke "Velg seksjon". Da kommer det opp en meny der det står "SFO - informasjon" til venstre. Der ligger det nyttige opplysninger, samt forskjellige artikler og saker som SFO legger ut. I tillegg kan du finne informasjon fra de ulike basene ved å klikke på "SFO" på høyresiden av menyen.