Forsterket skoletilbud
Telefon: 71575570 Send oss e-post
Redaktør: Knut E Olsen
Tannbørstejakt

Kjære dere ved Dale Barneskole.
Kan vi få din gamle tannbørste?
Vi samler inn gamle og brukte tannbørster i håp om å gi dem nytt liv.

Jordan vil gjøre en test, til et prosjekt der de forsøker å gjøre gamle tannbørster om til nye produkter. I dag er det nemlig ingen tannbørster som material-gjenvinnes, og det synes de i Jordan er for dumt! Det er mye veldig god plast som bare brennes eller rett og slett havner på søppelfyllinger.

Det er gjennom vår deltakelse i forskningsprosjektet Nature In Your Face at Dale barneskole får være med på en «pilot», slik at Jordan kan lære litt om hvordan de kan gjøre en slik innsamling.
Oppdraget er å samle tannbørster, og levere de til gjenvinning i beholderen vi har fått på skolen. Vår lokale bedrift Replast, gjenvinner plast, og slik vil skolens elever få se at tannbørstene er blitt et nytt produkt.
Beholderen står i skolens hovedinngang, og tannbørster kan «droppes rett i kassa». Vi ønsker bare gamle, utslitte børster, ikke nye og fine.
Mvh
Hjørdis Grønvik, realfagsansvarlig