Rådgiver

Skolens rådgiver bistår elever og foresatte slik at elevene kommer over i et godt tilpasset opplæringstilbud på videregående skole.
Når elevene går på 9. trinn, gir rådgiver informasjon til foresatte om prosessen rundt innsøking til videregående skole. Det blir veiledet om valg og muligheter. I tillegg bistår rådgiver med innsøking, besøk, hospitering og møter med aktuelle videregående skoler. Det samarbeides tett med elev og foresatte, men også med skolens kontaktlærere, PP-tjenesten, aktuelle videregående skoler og fylkets utdanningsavdeling.

Rådgiver underviser i faget Utdanningsvalg på 9. og 10. trinn. Her blir elevene kjent med aktuelle tilbud på videregående skoler og får kunnskap om ulike yrker og arbeidsliv.

Rådgiver organiserer bedriftsbesøk, og gjør avtale om arbeidsuke / arbeidspraksis for de elevene det kan være aktuelt for på 10. trinn.

Kontaktinformasjon til rådgiver, finner du under fanen Ansatte.