Skolehelsetjenesten

Skolehelsetjenesten har som oppgave å drive helsefremmende og sykdomsforebyggende arbeid i skolen. Tjenesten skal medvirke til at barn og unge aktivt er med å påvirke sitt eget liv, slik at den enkelte skal oppleve god helse og trivsel og bli mest mulig tilfreds med tilværelsen. Det tilbys også helse-opplysningsarbeid i elevgrupper etter ønske fra skolen. Vi har lav terskel for foreldre, lærere og elever for å ta kontakt.

Helsesykepleier

Helsesykepleier er på Krossen skole flere dager i uken. Kontaktinformasjon finner du under fanen Ansatte.
Vi minner om at sensitiv informasjon ikke må sendes på mail.
Du kan lese mer om skolehelsetjenesten i kommunen på lenken under.

Fysioterapeuter

Fysioterapitjenesten er organisert i Familiens hus sentrum. Ved behov for kontakt med fysioterapitjenesten, brukes henvisningsskjema som ligger på Kristiansand kommune sine nettsider. Lenke finnes nede på denne side.

Du kan også finne mer aktuell informasjon på nettsidene til folkehelseinstituttet (FHI).