Publisert: 01. desember 2023 | Sist endret: 01. desember 2023 | Forfatter: Tonje Kristine Åsland

Matfest med Geitmyra

Det siste året har vi deltatt i matsatsningprosjektet “Læringsrik mat på SFO- Agder” hvor vi i samarbeid med Geitmyra matkultursenter for barn har innført et enda bedre, sunnere og mer læringsrikt mattilbud på SFO. Barna er med på kjøkkenet og forbereder og lager mat fra bunnen av til alle som går på SFO. Vi spiser deilig og sunn mat og synes det er kjempegøy at barna er så aktive og engasjerte i matlagingen.

På onsdag 29.11.23 åpnet vi dørene til gymsalen og laget en flott matfest til store og små. Matagentene våre ( 3+ 4 trinn), jobbet hardt hele dagen for å presentere noen av matrettene vi lager på SFO i henhold til dette prosjektet.
Vi håper dere alle fikk en god ettermiddag sammen med oss på SFO og fikk smake masse gode retter som vi presenterte.

Vi gleder oss over fortsettelsen av prosjektet vårt og er stolt av den jobben vi gjør i sammen med Geitmyra.