Om Krossen skole

Krossen skole er en kombinert skole, med en nærmiljøavdeling og en kompetanseavdeling.
Nærmiljøskolen har ca. 120 elever fra 1-7. trinn. Disse bor i området rundt skolen.

Kompetanseavdelingen har 75 elever fra 1-10 trinn, fra hele kommunen.

I tillegg har avdelingene hver sin Sfo.

Skolen ligger i Suldalen i Kristiansand. Dette er et område med mange sosiokulturelle muligheter, og dette er med på å prege miljøet og arbeidet ved skolen.
Skolen har ca. 170 ansatte, fordelt på pedagoger, fagarbeidere, miljøterapeuter, assistenter, merkantilt personale og vaktmester.

Ledelsen på skolen består av et team på 6, hvor hver leder har sitt ansvarsområde. Rektor har det overordnede ansvaret. Skolen har 3 inspektører med pedagogiske ansvar, samt personalansvar. Det er 2 Sfo ledere, en på hver avdeling. Skolen har en kontorleder som har økonomiansvar.

I tillegg til fast personale, tar skolen hvert år imot mange lærlinger og personer i arbeidsutprøving.

Begge avdelingene på skolen, samt Sfo, holder til i samme bygg. Skolen er tilpasset bevegelseshemmede, og inneholder blant annet skolekjøkken, kunst- og håndverksrom, gymsal, sanserom, baserom med tilhørende grupperom. Krossen skole har et fint uteareale, med lekeapparater, ballbinge, basketballbane, akebakke og dekkjungel. Friarealet rundt skolen brukes mye til ulike aktiviteter.

Foto: Kjell Inge Søreide