Velg seksjon Forside
Logg inn
For ansatte
Ansatte epost
Vår SFO tilbyr variert og svært god matservering!

Stangeland SFO har over flere år økt mattilbudet mer og mer, og vi synes at det skal være et prioritert tilbud til barna, selv om det er et ekstratilbud ved vår SFO.

Våre barneveiledere legger ned mye innsats i å handle inn, oppbevare og tilberede maten til barna.

Fire av dagene har vi et buffetbord hvor vi serverer brødmat med flere typer brød, samt knekkebrød med all slags pålegg som ønskes av barna. Pålegg som er på vårt buffetbord ved SFO er bl.a.: Leverpostei, makrell i tomat, kyllingservelat, kalkunservelat, salami, skinke, servelat, kaviar, majones, baconost, skinkeost, rekeost, gulost, brunost, smør.

I tillegg kjøper vi inn pålegg dersom barna og foreldre har et spesielt ønske om en spesiell sort.

Vi tilstreber i tillegg å kunne supplere med oppkuttet frukt, som eple, banan, pærer, Avocado, samt grønnsaker som agurk, paprika, tomat.

Alle trinn har innarbeidet en av ukedagene til å servere varmmat som et ekstra tilbud, fortrinnsvis fredager. Da settes kokkene i gang med matlaging ca. èn time før barneveilederne ved SFO overtar barna etter skoleslutt. Plan for varmmat ligger i høyre marg på hjemmesiden.

Vi håper at alle, både barn og foreldre, setter pris på vårt ekstratilbud med matservering ved Stangeland SFO :-)

Barna har med seg matboks og drikkeflaske til skolelunchen som vanlig.

I heldags-SFO tar barna, som vanlig og pga. logistikk og turer ut av bygget, med seg matpakke til to måltider, et ca. kl. 10.15 og et ca. kl. 13.15.

Vi håper at alle, både barn og foreldre setter pris på vårt ekstratilbud om matservering ved Stangeland SFO :-)

Fakturering for mat ligger inne på faktura for foreldrebetaling.