Velg seksjon Forside
Ansatte epost
Klatring ved Stangeland SFO

”Prosjekt klatring” ved Stangeland SFO

For noen år siden ble det bygget en profesjonell klatrevegg i skolens gymsal, i regi av Stangeland SFO.

Denne er bygget fra gulv og opp til taket med to ruter, hvor en kan klatre to barn samtidig, festet i klatresele og deretter festet inn på en Autobelay.

Det er en maskin som er festet i toppen av veggen, og som sikrer klatrer. I tillegg har vi skrudd opp en buldrevegg, hvor barna kan klatre.

Våre barneveiledere som følger opp barna, har gått gjennom opplæring ift. rutiner knyttet til klatreveggen med Autobelay, samt ift. bruk av buldreveggen.

Stangeland SFO har som mål å være prosjektbasert og aktivitetsbasert.

Det vil si at vi vil jobbe mot å kunne tilby nye, spennende og annerledes prosjekter og aktiviteter med utgangspunkt i barnas interesser på de ulike alderstrinn.

Vi legger til rette for at barna ved Stangeland SFO, som ønsker det, kan være med på gratis klatring, hvor ulike trinn klatrer periodevis i løpet av året, og på ulike dager.

Vi legger til rette for at barna ved Stangeland SFO, som ønsker det, kan være med på klatring, hvor ulike trinn klatrer periodevis i løpet av året, og på ulike dager.