Publisert: 13. oktober 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Hallgeir Vige

Sånn funker vi!

I uke 42 er det Kick off i Sånn Funker Vi (SFV). SFV er et satsningsområde i Kristiansandskolen – og er en relasjonsbyggende metode og en inkluderende praksis. Det handler kort sagt om hvordan ha det bra med seg selv og med andre. Det er et samarbeid mellom helse, skole og ungdommene.  SFV har fokus på aktivitet, lek og bevegelse i timene for å skape relasjoner, engasjement og læring. I tillegg skal vi reflektere rundt hvordan vi funker og hva som påvirker hvordan vi funker. Vi skal innom temaer som søvn, den tredelte hjerne, toleransevindu, kropp, mat og bevegelse med mer.
SFV bidrar til at man blir bedre kjent med seg selv, medelever og lærere - og på den måten være med på å skape et godt klassemiljø.
Vi oppfordrer til å snakke om temaene sammen med ungdommen.
 Følg gjerne @Sannfunkervi på Instagram for mer informasjon