Trinn Forside
7.trinn
Forsterket avdeling
0.trinn
Hovedadresse Besøksadresse: Postveien 65 4307 Sandnes Telefon: 51338400 og 47503435 Send oss e-post
Postadresse Trones skole, Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Mats Herholdt-Bjørnrå
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
SMIL

SMIL står for samhold, mat, idrettsaktivitet og leksehjelp. Det er et gratis etter-skole-tilbud for elever som går i 6.-7.klasse. SMIL starter opp ved skolen 7.mars.

Trones skole er heldige som er plukket ut som en av få skoler som tilbyr dette. Rogaland idrettskrets er prosjekteier og har overordnet prosjektansvar. Det er et samarbeidsprosjekt med flere aktører, bla Sandnes kommune, Trones skole, Sandnes idrettsråd og Sandnes Turn.

SMIL er et forebyggende og inkluderende prosjekt som bidrar til mestring og læring gjennom idrett og leksehjelp. Det gir muligheter for utprøving av idretter , et sunt måltid og stimulerer til økt fysisk aktivitet. SMIL kan være med å bidra til:

• økt trivsel i skolen
  • økt fysisk form
  • bedre konsentrasjonsevne
  • møte nye venner
  • mindre sykefravær
  • bedre læringsresultater
  • bedre folkehelse

SMIL starter ved skolen 7.mars rett etter skolen og vil være hver mandag fram til sommerferien. SMIL følger skoleruten. Til neste skoleår vil neste års 6. og 7.trinn få tilbud. Påmeldingsfrist er satt til 23.2.22, påmeldingsskjema fås via kontakt med kontaktlærer.