Trinn Forside
7.trinn
Forsterket avdeling
0.trinn
Hovedadresse Besøksadresse: Postveien 65 4307 Sandnes Telefon: 51338400 og 47503435 Send oss e-post
Postadresse Trones skole, Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Mats Herholdt-Bjørnrå
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
IKT-UKE og foreldremøter

Elevene har arbeidet med koding på alle trinn, i uke 12 var det 2 foreldremøtekvelder hvor noen elever fikk vist hva de har holdt på med, før møtet.

I noen uker har elevene på Trones skole arbeidet med koding. Koding/programmering ligger til faget matematikk og man finner kompetansemål allerede ifra første klasse i Kunnskapsløftet. Lærerne har fått opplæring og veiledning av en foresatt som har vært 2 ganger på skolen. Så har elevene fått prøvd seg i forskjellige verktøy.
På 1.trinnet brukte elevene skolens Beeboter, 2. til 7. har brukt bl.a. Google codeMake code micro:bitScratch og Make code Lego Mindstorm. Imponerende hvor raskt elevene tar til seg denne bruken av skjerm, virkelig en positiv bruk av skjerm.

Uke 12 var vår IKT-UKE. Før de 2 foreldremøtene var det ivrige elever som kodet og viste litt av sine kunnskaper for foreldrene. FAU hadde laget til en kafè.
Etterpå gikk elevene hjem, foreldrene fortsatte møtet i "sitt" klasserom sammen med kontaktlærer. 45 min av denne tiden så alle et streamet foredrag av Barnevakten.no