Besøksadresse Fagerlidal 100 9325 BARDUFOSS Telefon: 93468824 Send oss e-post
Redaktør: Åse Sandvoll Melkild
For ansatte
Pålogging
Digitale plattformer i foreldrenes oppfølging av skolehverdagen

Vi får jevnlig spørsmål om de ulike digitale plattformene i skolen som dere møter i foreldrehverdagen, så her en kort og grei oversikt:

Zokrates: I det daglige skolearbeidet benytter elevene plattformen Zokrates i form av Office365. Der har de en oversikt over timeplan, ukeplan, innleveringer og eventuelt resultater/tilbakemeldinger på innleveringer. I tillegg har elevene personlig lagringsområde i OneDrive, der alt digitalt skolearbeid skal lagres. Teams som de fleste av dere har stiftet bekjentskap med i koronatida er en del av office 365. Som elev i Målselvskolen får elevene tilgang på alle programmene til Microsoft Office, både i onlineversjon og fullversjon. Fullversjonene kan også lastes ned på inntil 5 enheter pr elev, og eleven logger inn med Feide. I foresatt-portalen til Zokrates finner du informasjon til deg som forelder, som timeplan, ukeplan, innleveringer og eventuelt spesiell informasjon angående arbeidsuka til elevene. I tillegg finner du resultater på prøver og innleveringer der. Innlogging med MinID.

VISMA Flyt Skole: Her holder du som foresatt deres kontaktinformasjon oppdatert, samt får en oversikt over registrert fravær for din elev. Det er viktig at dere holder kontaktinformasjonen ajour da flere systemer avhenger av disse, som telefon og e-postadresse. Her vil også vurderinger ligge videre fremover, i form av utfylte skjema som brukes til halvårsvurderinger/utviklingssamtaler. Innlogging med MinID.

Transponder er skolens SMS-system, der viktige beskjeder blir gitt både til foresatte og elever. Mobiltelefonnummer legges inn manuelt, så det er viktig at det meldes fra dersom meldinger ikke mottas, og at du retter opp i VISMA Flyt skole dersom du bytter telefonnummer. Ved å laste ned appen til transponder mottar du meldingene fra skolen i denne, og her kan du som foresatt også enkelt melde i fra om fravær.

Snarvei til alle disse plattformene finner du her på hjemmesida - se knappene nedover på høyre siden av skjermen.