Artikkel
Redaktør: Åse Sandvoll Melkild
For ansatte
Pålogging
Velkommen til nytt skoleår!

Vi på Fagerlidal skole ønsker velkommen til oppstart av skoleåret 2020/2021 mandag 17.08.20.

Situasjonen med Covid – 19 vil gjøre at oppstart og høsthalvår 2020 kommer til å bli litt annerledes enn vi er vant med, på samme måte som vi hadde en veldig spesiell vår i år. Oppstarten kommer til å være på det som betegnes som "gult nivå" og dette betyr i hovedtrekk:

1.      Ingen syke voksne eller elever skal møte på skolen

2.      Skole og SFO skal ha særlig fokus på god hygiene

3.      Det skal gjennomføres kontaktreduserende tiltak i skole og SFO

I praksis i skolehverdagen vår betyr dette blant annet at kohortinndeling (klasser), eget område ute, egen inngang og egne toaletter for de ulike trinnene vil bli videreført som før ferien. Se vedlagte kart og romfordeling for oversikt. Skoleklokka vil fortsatt være avslått, og det vil ikke bli gjennomført felles samlinger eller aktiviteter for grupper utenom mellom samarbeidende kohorter (trinn).

2.-7. trinn møter på skolen første skoledag, mandag 17.08.20 til vanlig tid (skolestart 08.50). En går da til sin sone når en kommer til skolen og oppholder seg der til en blir hentet inn.

1. klasse møter sammen med foresatt på skolen mandag 17.08.20 klokka 09.30, ute ved sin inngang. Rektor ønsker da velkommen, presenterer voksne på trinnet og gjør opprop for klassene. Videre, etter mulighet for billedtaking mv. går elever, lærere og barneveiledere inn på sine klasserom. Foresatte kan da komme på informasjonsmøte i gymsalen, som vil være rigget ihht gjeldende smitteverntiltak. Foresatte forlater skolen etter møtet, og det er da særlig viktig at alle har lagt igjen informasjon om hvor deres elev skal etter skolen denne dagen, dvs hentes, SFO, evt. hvilken buss eleven skal med. Liste for dette vil finnes ute ved ankomst, hos en av de ansatte.

Alle elever tar med matpakke, og må ellers ha innesko, samt ei drikkeflaske i sekken. Hver elev har ei hylle med kurv og knagg her på skolen, hvor ytterklær og evt. skifteklær oppbevares. Husk å merke alle eiendeler godt.

Velkommen, vi gleder oss til å treffe dere alle!

Informasjon til foreldre om skolehverdagen