Velg klassetrinn Forside
Innføringsklasse
Besøksadresse Idrettsgata 54 8370 Leknes Telefon: 76056800 Send oss e-post
Postadresse: Postboks 14 8376 Leknes
Skolefritidsordningen ved Leknes skole Idrettsgata 54 8370 Leknes Telefon: 760 56820 Send oss e-post
Redaktør: Geir Angell
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
1.mai
Hele dagen
Kr.Himmelfarts dag
Hele dagen
Trafikkplan Leknes skole
Trafikkplan for Leknes skole
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Elevforsikring

Når elev skader seg i skoletiden eller til og fra skolen, og skaden krever behandling av lege eller tannlege, skal det skrives skademelding på skolen. Lærer/skolen fyller ut ei skademelding på eleven og sender inn til NAV, dere foresatte vil motta en kopi av denne. Si ifra til oss dersom du ikke mottar den innen rimelig tid.

Kommuner og fylkeskommuner plikter å ulykkesforsikre alle elever ved grunnskoler og videregående skoler i henhold til forskriftene til opplæringsloven. Plikten gjelder også for lærlinger og lærekandidater, men ikke for elever under opplæring organisert spesielt for voksne.

Forsikringen kan omfatte barn/elever i kommunale grunnskoler, videregående skoler, barnehager og lignende institusjoner, herunder fosterbarn og barn i avlastningshjem.

Vestvågøy kommune har elevforsikring i Gjensidige, ved økonomiske tap som ikke dekkes av NAV, kan eleven søke Gjensidige om erstatning.

• Forsikringen gir erstatning hvis eleven blir skadet i en ulykke
    på opplæringsstedet i opplæringstiden
     - på vei til og fra hjemmet og opplæringsstedet
     - under praktisk yrkesopplæring og på vei mellom hjemmet og arbeidsplassen
     - under transport, skoleturer, idrettsdager, leirskoler og liknende som skolen er ansvarlig for
     - under Operasjon Dagsverk og liknende elevaktiviteter, og mellom hjemmet og stedet der aktiviteten foregår

Hva dekker forsikringen?
Beløpene beregnes ut fra folketrygdens grunnbeløp (G) som blir justert én gang i året. Per 1. mai 2023 er det 118 620 kroner.
 - 5 G hvis ulykken fører til varig invaliditet
 - 1 G hvis ulykken fører til død
 - 0,25 G i behandlingsutgifter, egenandelen er 0,015 G
 - Behandlingsutgifter gjelder utgifter til lege eller tannlege, og til behandlere som legen eller tannlegen henviser til, og som har refusjonsrett fra folketrygden. Vi dekker utgifter inntil 2 år etter skadedagen, 10 år           ved tannskader.
 - Bare varige skader
   De fleste skader leger seg fint etter noe tid. Ta kontakt med oss hvis legen eller annet helsepersonell mener plagene vil kunne bli varige.
 - Utgifter som ikke dekkes av det offentlige

Forsikringen dekker ikke
Forsikringen dekker ikke tap, tyveri eller skade på personlig utstyr som PC, telefon, lærebøker, klær eller andre verdisaker. Her må eleven og foresatte vurdere om egen hjemforsikring kan gjelde.

Forsikringen vil ikke gjelde dersom eleven forlater skolens område uten avtale med skolen.

*******************************************************************************************************************