Besøksadresse Haugen 27 4323 Sandnes Telefon: 51338200 Send oss e-post
Postadresse Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Elisabeth Aksnes
Litt om vår historie

Det er viktig for oss, uansett hvor store vi blir, at vi opprettholder stoltheten vi har for skolen vår. Vi har de beste forutsetningene til å gjøre Sørbø skole best sammen.

Vi er plassert ved Stokkalandsvannet i Sandnes. Med vann på en side, bebyggelse på 2 og tomtegraving på en side er vi plassert i flotte omgivelser.

Skolen stod klar på sensommeren i 2003. Vi startet opp med 196 elever fordelt på 7 trinn. Det var daværende rektor Hans Olav Braut som fikk gleden av å starte opp den nye skolen.

Etter to år skiftet skolen rektor og Pål Larsson overtok.
Han overtok en skole i fremdeles fremgang, vekst og med god trivsel.

Skolen er arkitektonisk spesiell, med halvåpne løsninger og rom som ikke nødvendigvis er firkantet. Vi har en aula der vi forestillinger jevnlig skapes og vises. Med høy kvalitet.

I 2009 ble Pål Larsson headhuntet til andre oppdrag og vi skiftet igjen rektor. Hans Skjæveland kunne overta.

Gjennom årene har vårt pedagogiske fundament utviklet seg. Fra MI til MIL og videre til MILL. Og tilbake til MI med VFL. Hele tiden har godfoten ligget i bunn. .

Mandag 26.mars 2007 vil alltid være en merkedag i Sørbø skoles minnebok. Da var alle elevene på skolen på scenen i Sandnes kulturhus og fremførte 2 forestillinger kalt "KOM – bli med!". Gjennom forestillingen som tok for seg en skoledag, fikk vi fortalt om hvordan vi ønsker at vennskap skal være. I den forbindelse ble skolesangen vår til. 8. april 2008 gjentok vil suksessen med 3 forestillinger om leselysten som forsvant. Den kalte vi "KOM tilbake!". Alt dette kom i stand gjennom vårt samarbeid med Sandnes kulturskole og prosjektet KOM i regi av Norsk kulturskoleråd.

Med bygging i nærheten måtte også vi utvide. I 2014 ble ble 3 ganger så stor.

I oktober 2014 ble bygge-gjerder fjernet og skolen stod klar i all sin prakt til å huse opp mot 588 elever.

I 2018 gikk Hans Skjæveland over i en annen stilling i kommunen.
Elisabeth Aksnes overtok stafettpinnen i en skole i vekst. .
Høsten 2024 skal skolen igjen bygges ut. Nå skal vi gå fra å være en B21 skole til en B28 skole, fra 3 klasser på hvert trinn til 4 klasser på hvert trinn. Utbyggingen skal vare i 2 år.

Skolen er opptatt av verdiene sine stolt, raus og målretta, i tillegg til visjonen "Best sammen". Visjon og verdier skal vi ta med oss når skolen igjen skal bli enda større.