Forside
Postadresse Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Elisabeth Aksnes
Den mekaniske hagen

I dag hadde vi besøk fra den kulturelle skolesekken. Her fikk vi en forestilling der maskinene vil ta over idyllen i hagen.

"Den Mekaniske Hagen er et  laget av tre kunstnere: Billedkunstner Camilla Kloster og musikerne og komponistene Knut Sævik og Lena Nymark.

Stykket handler om to venner, Fio og Lyria, som lever i en idyllisk hage. Vennskapet og hagen blir utfordret av mystiske hendelser som omdanner den vakre hagen til mekanikk. Vi får bli med på de to vennene på sin reise under jorden for å finne ut hvordan de kan redde hagen fra å bli mekanisk for alltid.

Historien har en parallell til dagens samfunn, der naturen og de som bor der til stadighet blir truet av menneskers behov for utbygging og kontroll av omgivelsene.

Scenografien er håndtegnet av Camilla Kloster og animert av Knut Sævik. Musikk av Lena Nymark og Knut Sævik. Regi: Martin T.B.Thomas."

En skikkelig flott forestilling som var litt skummel også. Her kan du lese mer