Miljø

Lovisenlund skole er en skole med fokus på miljø.

Grønt flagg

Vi er miljøsertifisert gjennom Grønt Flagg, som er en sertifiseringsordning for barnehager, grunnskoler, videregående skoler, og folkehøgskoler.

Satsingen på Grønt Flagg kan være en effektiv drivkraft i miljøundervisningen, og en flott måte å markere seg som en miljøskole eller barnehage på. Kunnskap gir mulighet til å ta miljøansvar både på skolen, i barnehagen, hjemme, i nærmiljøet og i samfunnet for øvrig.

Over 900 skoler og barnehager fordelt på 17 fylker og 90 kommuner deltar i Grønt Flagg-programmet i Norge.

Internasjonalt deltar det nå rundt 45 000 skoler i 58 land i Europa, Afrika, Oceania og Amerika. Mer enn 14 millioner barn og unge, og 1,2 millioner lærere er involvert i nettverket.

Grønt Flagg samarbeider med Kunnskapsdepartementet, Nettverk for Miljølære i skolen og Miljøverndepartementet (kilde: fee.no)

På Lovisenlund har vi i mange år jobbet med

* sortering av avfall
* aktiv skolevei
* å redusere mengden av gjenglemt tøy
* et renere nærmiljø

Vi ser at arbeidet gir resultater.

Photo by annca at Pixabay