Publisert: 03. september 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Anne-Lise Stangenes

Beintøft 2023

Fra 4. september til 25. september deltar elever over hele landet på Beintøft, Norges største gå-til-skolen-aksjon. I år går vi for planeten! 50 000 skolebarn deltar.

Hva er Beintøft?
Beintøft er den største gå-til-skolen aksjonen for barneskole-elever, der målet er å få flere barn til å gå, sykle eller reise kollektivt til skolen. (sparkesykkel regnes ikke som gyldig transportmiddel.) Med dette ønsker Miljøagentene å skape naturglede, forståelse for klimaendringene, og vise at alle kan gjøre en forskjell. Beintøft er organisert som en konkurranse, der målet er samle flest poeng.

Dersom en elev ikke får gått/syklet eller reistkollektivt til skolen, kan eleven gjøre en av aktivitetene under for å bli registrert som gående:
Gå for planeten:
*Gå til et sted du vanligvis ville blitt kjørt. Dette kan f.eks være å gå til trening, butikken eller øving.
*Gå en tur rundt i skolegården eller området hjemme, og plukk fem søppelbiter. Deretter er det viktig at søppelet blir sortert og kastet riktig.
*Vær aktiv og løs oppdraget sammen med klassen.

Alle barn som deltar får diplom!

STØTT OPP - BLI MED!

Info til foresatte