Publisert: 28. oktober 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Tekst Mads Mysen Foto Mads Mysen og Anne-Lise Stangenes

FN-dagen

Tirsdag 24. oktober var det feiring av FN-dagen på Lovisenlund skole. 6. trinn inviterte resten av skolen til samling og stod for innholdet.

I forkant av FN-dagen har elever på 6. trinn gjort litt forberedelser. De har blant annet vært innom alle trinn for å finne ut av hvilke nasjonaliteter skolen representerer. Svaret er 50 ulike land! Flaggene måtte selvfølgelig vises frem under samlingen, så det har blitt fargelagt flagg og pyntet i gymsalen.

Elevene har satt seg inn i FN, barns rettigheter og 75-årsjubileet for verdenserklæringen om menneskerettigheter, og presenterte mye godt innhold for resten av skolen.

Vi må jo også skryte av konferansierene og de elevene som sa «Alle mennesker er født frie og er like mye verdt» på mange ulike språk. Det var stas!

Det var fint å se at trinnene hadde øvd på sanger knyttet til temaet, som vi sang felles under FN-samlingen.

Vi avsluttet med felles BlimE-dans. Takk for en fin dag!