Velg seksjon Framside
Telefon: 51742700 Faks: - Send e-post til oss
Redaktør: Katrine Fjelde Amdal
BRUK HUE

BRUK HUE er Norges største skoleturnê mot nettmobbing. Onsdag 5. september får alle elever fra 6. - 10. trinn i Strand besøk av Bruk hue. I tillegg vil elevenes foresatte få invitasjon til det samme foredraget på kveldstid.  Bruk hue er drevet av Telenor, Medietilsynet, Røde kors v/Kors på halsen og Barnevakten. Det er en dialogbasert skoleturnê som legger vekt på deltakelse fra både elever og foresatte.

Foredraget gir konkrete råd om hvordan både barn og foresatte kan bekjempe digital mobbing og andre utfordringer på sosiale medier og Internett. Målet er å gjøre både barn, ungdom, foreldre og lærere mer bevisste på hva digital mobbing er, hva som kan skape mobbesituasjoner, hva man bør unngå og hvilke psykiske og juridiske konsekvenser digital mobbing kan få.

Les mer på www.brukhue.com

Tidspunkt og sted for kampanjen:

kl. 09.00: Elever 8. - 10. trinn fra Tau ungdomsskole og Tryggheim Strand (Tau aktivitetshus)

kl.12.00: Elever 6. og 7. trinn fra Tau skole, Nordre Strand Oppvekstsenter, Fjelltun skole, Tryggheim Strand og KF-skolen (Gymsalen Jørpeland ungdomsskole)

Kl.13.00: Elever 8. - 10. trinn fra Jørpeland ungdomsskole og KF-skolen (Gymsalen Jørpeland ungdomsskole)

kl. 18.00: Foresatte for elever fra 6. - 10. trinn i Strand kommune, politikere, politi og andre interesserte (Gymsalen Jørpeland ungdomsskole)