Velg seksjon Framside
Telefon: 51742700 Faks: - Send e-post til oss
Redaktør: Katrine Fjelde Amdal
Endringer i kjøremønster

I forbindelse med opparbeiding av "kiss-and-ride" og bussoppstillingsplass ved Tau ungdomsskole blir det endringer i kjøremønster og areal for gående og syklende.

Store deler av området mellom SFO/helsesenter og elva blir avstengt med byggegjerde.  Det vil være mulig for anleggstrafikk å kjøre inn og ut.

Nåværende gangsti langs Bedehusvegen (fra riksvegen til broa) blir stengt.  Det blir laget ny gangsti på motsatt side av vegen, godt adskilt fra trafikken med betongblokker.  Rett før broa ved bedehuset blir det et midlertidig gangfelt.

Adkomsten til skolene fra Bedehusvegen blir på ny gangsti parallelt med elva og bak ungdomsskolens ballbinge.  Derfra kan en gå og sykle på sørsiden av ungdomsskolen og komme til barneskolen slik som før.

Bedehusvegen blir enveiskjørt fra bedehuset og til riksvegen, med utkjøring på riksvegen.  For å komme til skolen, må en kjøre inn Gullbekkvegen, som også blir enveiskjørt, og videre på Bedehusvegen.

Vi minner igjen om at all levering/henting av elever skal foregå på Rødlandsmyra. Ingen skal stoppe langs Bedehusvegen.

Disse endringene gjelder så snart entreprenør har fått nødvendig skilting og gjerder på plass og vil gjelde til området er ferdig opparbeidet, trolig i august-september.  "Kiss-and-ride"-området skal være ferdig til skolestart.

I en periode vil gang- og sykkelstien langs riksvegen fra krysset med Bedehusvegen og over broene bli stengt.  Da vil alternativ gang- og sykkelsti være fra riksvegen og opp til bedehuset.  Dette vil også bli skiltet.

Vedlagt ligger to kart over området, med forklaringer til endringene.