Artikkel
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor
Semesterplan Teaterlek vår 2023, 1. - 2.trinn

Semesterplan til teaterlek 1. - 2..trinn våren 2023

● Gi beskjed på mail eller SMS om eleven ikke kommer til undervisning.
● Ordinær undervisning går alltid som normalt, med mindre noe annet er oppgitt.
● Vi følger Jæren skolerute; alle ferier, helligdager og bevegelige fridager gjelder også i Kulturskolen.
● Endringer i semesterplanen kan forekomme

Følgende er litt info om gangen i semesteret + datoer og tidspunkt dere burde merke dere:

Ordinær undervisning onsdager kl. 17.00-17.45

Uke 1-3:
Vi jobber med å bli kjent og trygge på hverandre gjennom teaterleker og dramaøvelser. Inkluderer nye elever som starter dette semesteret.

Fokus på å følge reglene for dramatimen.

Uke 4-7:
Videre arbeid med forestillingen som ble utsatt før jul.

Uke 8:
Ordinær time onsdag, med kostymer.
Forestilling og generalprøve på torsdag. Oppmøte for elever kl. 16.15 Forestilling for venner og familie i Black Box: kl 17.15

Uke 9: Vinterferie

Uke 10-13:
Arbeid rettet mot kulturskoleuka i uke 13 hvor barnehagene kommer og besøker oss. Teaterlek deltar sammen med 5.trinn i en interaktiv sirkusforestilling. I teaterlek sitt bidrag skal de spille dyr.

Mål: Klare å holde seg i rolle samtidig som man tar hensyn og interagerer med publikum bestående av mindre barn.

Uke 12: Øvelse med 5. Trinn: kl 15.15-16.30
Uke 13: Sirkusforestilling i Black Box mandag 27.mars - på dagtid, nøyaktig tidspunkt
kommer. Ordinær time på onsdag utgår pga opplegget med barnehagene.

Uke 14: Påskeferie

Uke 15-16:
Oppstart med arbeid relatert til forestilling som fremføres til sommeren. Mulig tverrfaglig samarbeid.

Uke 17: Venneuka
I Venneuka kan hver elev ta med seg en venn på teatertimen! Vi har det moro med gøye teaterøvelser og leker. Vi jobber med å inkludere og gjøre det morsomt for gjestene våre.

Uke 18-19:

Uke 20: 17 mai
Undervisning utgår pga 17.mai.

Uke 21-23:
Fortsette med forestillingsarbeid. Oppvarming består av: øvelser/leker som er relatert tematisk/faglig til forestillingen eller som trener skuespillteknikk/stemmebruk/fokus/samkjøring/samarbeid i gruppa. Dette velges ut fra gruppas behov.

Uke 23: Generalprøve med kostymer og manusfrie.

Uke 24:
Forestilling mest sannsynlig tirsdag eller onsdag. Dag og nærmere tidspunkt kommer senere.

Mål: Elevene viser større selvstendighet som gruppe i forestillingsarbeidet. Både med tanke på replikker, regi og backstagearbeid.

Uke 25:
Koselig sommeravslutning med leker og øvelser.