Rettedalen 4 4330 Ålgård
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor
Semesterplan Teater vår 2023, 5.trinn

Semesterplan til teaterelever 5.trinn våren 2023

● Gi beskjed på mail eller SMS om eleven ikke kommer til undervisning.
● Ordinær undervisning går alltid som normalt, med mindre noe annet er oppgitt.
● Vi følger Jæren skolerute; alle ferier, helligdager og bevegelige fridager gjelder også i Kulturskolen.
● Endringer i semesterplanen kan forekomme

SEMESTERPLAN - Våren 2023: 5.trinn:

Følgende er litt info om gangen i semesteret + datoer og tidspunkt dere burde merke dere:

Ordinær undervisning onsdager kl. 14.45 - 15.45

Uke 1 - 3:
Vi jobber med å bli kjent og trygge på hverandre gjennom teaterleker og dramaøvelser. Inkluderer nye elever som starter dette semesteret.
Fokus på å følge reglene for dramatimen.

Uke 4 - 8:
Starter arbeid med kulturskoleuka.
Arbeid rettet mot kulturskoleuka i uke 13 hvor barnehagene kommer og besøker oss. 5.trinn deltar sammen med teaterlek i en interaktiv sirkusforestilling. Elevene jobber både i gruppevis og individuelt, med noe støtte fra lærer, med utarbeidelse av sine opptredener.

Mål: Klare å holde seg i rolle samtidig som man tar hensyn og interagerer med publikum bestående av mindre barn. Veilede og hjelpe yngre teaterlek elever. På en selvstendig måte utarbeide sine egne bidrag til forestillingen.

Uke 9: Vinterferie

Uke 10 - 13:
Videreføre arbeidet fra før vinterferien.

Uke 12: Øvelse med teaterlek: kl. 14.45-16.30

Uke 13: Sirkusforestilling i Black Box mandag 27.mars - på dagtid, nøyaktig tidspunkt
kommer. Ordinær time på onsdag utgår pga opplegget med barnehagene.

Uke 14: Påskeferie

Uke 15 - 16:
Oppstart med arbeid relatert til forestilling som fremføres til sommeren. Mulig tverrfaglig samarbeid.

Uke 17: Venneuka
I Venneuka kan hver elev ta med seg en venn på teatertimen! Vi har det moro med gøye teaterøvelser og leker. Vi jobber med å inkludere og gjøre det morsomt for gjestene våre.

Uke 18 - 19:
Fortsette med forestillingsarbeid. Oppvarming består av: øvelser/leker som er relatert tematisk/faglig til forestillingen eller som trener skuespillteknikk/stemmebruk/fokus/samkjøring/samarbeid i gruppa. Dette velges ut fra gruppas behov.

Uke 20: 17 mai
Undervisning utgår pga 17.mai.

Uke 21 - 23:
Fortsette med forestillingsarbeid og annen relevant jobbing.

Uke 23: Generalprøve med kostymer og manusfrie.

Uke 24:
Forestilling mest sannsynlig tirsdag eller onsdag. Dag og nærmere tidspunkt kommer senere.
Mål: Elevene kan replikkene og regien sin utenat. Bruker kroppen og stemmen på en bevisst måte i forhold hvor publikummet er.

Uke 25:
Koselig sommeravslutning med leker og øvelser.