Tidslinje skolestart 2024

Første skoledag er spennende og mange er spent på prosessen frem mot skolestart. Barnehagene jobber med å forberede skolestart på sin måte. Her er det som skjer på skolen frem mot skolestart i august.

Se også Kristiansand kommune - Skolestart

Januar

• Overgangsmøter om enkeltbarn med spesielle behov. Barnehage, skole, foreldre, PPT. Barnehagene avtaler og kaller inn.

Februar

• Innskrivingsperiode frem til 5. februar. Foreldre får informasjon om skoleinnskriving i elektronisk postkasse eller Altinn
  • Foreldremøte 14. februar (onsdag - kl.18.00-19.30) for alle som har barn som skal begynne i 1. klasse på Hånes skoleenhet høsten 2024.

Mars

April

• Barnehager og foreldre fyller ut overgangsskjema om barnet med informasjon til skolen
  • SFO-leder besøker barna i barnehagene

• SFO-leder besøker barna i barnehagene
  • Besøksdager. Barnehagene tar med barna og besøker skolen

• SFO åpner tirsdag 30. juli

• Onsdag 14. august. Felles planleggingsdag for skole og SFO. Da er SFO stengt.
  • Torsdag 15. august. Første skoledag