Skolehelsetjenesten

Skolehelsetjenesten i ungdomskolen administreres av helsesykepleier. Fysioterapeut, familiesenter og andre fagpersoner kan trekkes inn ved behov.

Tjenestens oppgave er å drive helsefremmende og forebyggende arbeid i skolen. Dette gjøres gjennom opplysningsvirksomhet, rådgivning, og veiledning både individuelt og i grupper. Videre gjennomføres det vaksinering og helseundersøkelser med evt. videre oppfølging og henvisning. Helsesykepleier deltar i skolens samarbeidsfora.

Skolehelsetjenesten ønsker å medvirke til at ungdommene aktivt påvirker eget liv, slik at den enkelte skal oppleve god helse og trivsel.

En viktig del av arbeidet i skolehelsetjenesten er å være tilstede for den enkelte elev og foresatte når de tar kontakt for samtale, råd og veiledning.

Ved undersøkelse og behandling av sykdom må fastlege kontaktes.

Vaksinestatus kan sjekkes her: https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner

Helsesykepleier er tilstede ved Fiskå skole mandag, tirsdag og torsdag kl. 09:00 - 15:00.

Kontaktinfo:

• Hege Engestøl, mobil: 950 18 421, epost: Hege.eirin.engestol@kristiansand.kommune.no
  • Marianne Stormark, mobil: 480 73 857, epost: Marianne.stormark@kristiansand.kommune.no

Elever og foresatte er velkommen til å ta kontakt!