Meny
Velg seksjon SFO Felles
Besøksadresse Kjærholen 5 4316 SANDNES Telefon: 51 33 83 00 Send oss e-post
Postadresse Sandnes kommune, Smeaheia skole Postboks 583, 4302 Sandnes
Redaktør: Tor A. Isene
Oppvekstportalen
Søke/endre/si opp SFO-plass

Velkommen til Smeaheia SFO! 

Her på "felles" kan du se opplysninger om/fra hele SFO. Hvert trinn har også sin egen side, med bilder og informasjon fra hverdagen deres. Under "menyen" til venstre, øverst på siden (hvit sirkel med streker), kan du lese mer om innhold i SFO; satsningsområder, åpningstider, betalingssatser m.m. 

Vi anbefaler å abonnere på nyheter fra hjemmesiden; da får du automatisk varsel om nye artikler per mail.

FAU inviterer alle foreldre på Smeaheia til leksedebatt torsdag 11. april fra kl. 18:00 til 19:00 i gymsalen. Blant deltakerne i diskusjonspanelet er Berit Voster Heggen, rektor på Kleivane skole, som vil snakke om erfaringene med leksefri skole og Gitte Hansen, lærer på Buggeland skole, som vil ha et innlegg for lekser. I tillegg kommer leder og nestleder i elevrådet som vil få fram elevenes stemme. Rektor vil være kveldens «programleder».

Skolene i Sandnes har fått oppdrag av skolesjefen på bakgrunn av politisk vedtak i 2023. Skolene kan velge mellom leksefrI eller en bevisst tilnærming til lekser. Etter involverende prosesser skal vi i løpet av våren lande på en endelig tilnærming til lekser etter at foreldre, elever og de ansatte har fått sagt sin mening.


VENNSKAP & LEK 

UTFORSKNING & LÆRING    


En sentral aktivitet ved Smeaheia SFO er måltidene.

Hei

Som kjent er vi en av mange skoler som er Hjertesoneskole.

Elevrådet og klassene har arbeidet godt med Hjertesone for at våre elever skal gå eller sykle til skolen, men vi har ennå en vei å gå.


"Alle elevene er våre" betyr for oss at vi skal ha en skole der alle elever opplever å være inkludert i fellesskapet, og de voksne har holdningen “alle elever er våre”. Lærerne og “laget rundt eleven” skal tilrettelegge for faglig og sosial læring for alle elever.

For skoleåret 2023-24 vil vårt utviklingsarbeid bære preg av at lærere, miljøveiledere og miljøpersonell sammen arbeider for å inkludere alle elevene våre. Inkludering handler om å tilpasse læringsmiljøet til mangfoldet blant elevene, og gi alle reell mulighet til å delta i det faglige og sosiale fellesskapet.