Småtrinnet
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
min
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Google
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Sommeravslutning og markering av godkjenning som helsefremmende skole!

Onsdag 20.juni var det tid for Røsvik skoles tradisjonelle sommeravslutning. I år var det ekstra festivitas siden vi også markerte at vi er godkjent som helsefremmende skole.

Onsdag ettermiddag strømmet det på med elever, familiemedlemmer og ansatte ved skolen. Arrangementet skulle være utendørs, ved hovedinngangen, siden skiltet som viser at vi er en helsefremmende skole er plassert der. Det regnet i bøtter og spann, men folk var kledd for været. Både ordfører Lars Evjenth, administrasjonssjef Lisbeth Bernhardsen og folkehelsekoordinator Steinar Strand var til stede under arrangementet, det setter vi pris på!

Vi hadde et fyldig program.

Trude startet programmet med å ønske velkommen, samt snakket litt om skoleåret som har gått.  Hun snakket også om skolens oppdrag;å jobbe for at den enkelte elev skal få en best mulig faglig og sosial utvikling. Videre snakket hun om at helsefremmende arbeid i skolene skal bidra til god helse, trivsel, læring og gode holdninger for elever og ansatte.

Samtlige kommuner i Nordland har vedtatt og inngått samarbeidsavtale med Nordland fylkeskommune om å sikre alle elevene i de 204 grunnskolene i Nordland en helsefremmende hverdag. I april 2018 fikk vi, som skole nr. 51 i Nordland, og første skole i kommunen, kvalitetsstempelet helsefremmende skole! Det er vi stolte av!

Skolene som får godkjenninga, får et skilt på veggen, en valgfri gave, og midler til frukt og drikke under markeringa, sponset av prosjektet. Alle klasser valgte mellom gavene, og det ble klart flertall for utendørs høyttaleranlegg.

Etter rektor, holdt ordfører Lars Evjenth en flott tale. Han ba elevrådsleder Julie Hansen Gleinsvåg om å komme opp og avduke skiltet på veggen. Deretter mottok hun på vegne av elevrådet en gavesjekk fra Sørfold kommune på 5000 kroner. En gledelig overraskelse som ble mottatt med jubel fra alle som var til stede.

Deretter var det sangopptreden ved 1.-4.klasse og diverse utdelinger, før vi fikk to innslag fra 2 gitarelever i kulturskolen.

Skolen har tradisjon bl.a for å dele ut skimerker til småtrinnet. Dette motiverer for skigåing.

Skolen er også med på FRI-programmet, som handler om å ikke bruke snus og tobakk, og her ble det trukket premier blant ungdomsskoleelevene som har vært med på programmet.

Vi trakk også gavekort blant alle som har gått til trimkassen, og for IL Knubben.

Trivselslederne fikk sin velfortjente belønning for god innsats gjennom skoleåret.

To av gitarelevene fra kulturskolen bidro med musikalske innslag. Og da fikk vi se at hovedinngangen utmerket godt kunne brukes også som scene.

Etter dette var det åpning av Solstien ved 3.-4.klasse. Dette er et utrolig flott område i skogen like ved skolen, hvor alle skolens elever har laget ulike kunstutstillinger og andre overraskelser man møter på når man vandrer der. I Solstien inngår også skolens bålplass.

Det ble så grilling, før kvelden ble avsluttet med et av årets høydepunkt for mange: Langballkamp mellom voksne og barn. Og kampen pågikk lenge! Vi begynte å rydde sammen da arrangementet nærmet seg en varighet på 3 timer. Hadde vi ikke avsluttet da, er det ikke godt å si hvor lenge langballkampen hadde vart!

En ting er i alle fall sikkert; selv om det høljet ned med regn under deler av arrangementet, så la det overhodet ingen demper på stemningen!

Ved Røsvik skole e det godt å være – og her e det godt å lære.

God sommer til alle sammen!

Ordfører Lars Evjenth holder tale
Elevrådsleder Julie har avduket skiltet
Elevrådslederen mottar gavesjekk fra kommunen
Sanginnslag ved 1.-4.klasse og Anders på gitar
Trekking av premier for FRI-programmet v/kontaktlærerne på utrinnet Øystein og Hilde
Kulturskolen underholder
Gitarelev med egenkomponert melodi
Ordfører, elevrådsleder, leder i skole-hjemgruppa og rektor
Åpning av Solstien
Inngangspartiet
Skolens bålplass
Vil du låne en båt?
Mellomtrinnselever prøver båtene i elva
Flott bålplass
Bord og benker er laget av skolen
Økt grillkapasitet i år, vi grillet også under 2 partytelt
Mye godt på grillen
Vekslende vær, men for det meste vått
Fullt i grillhuset
Tradisjonell langballkamp mellom voksne og barn
Ett av årets høydepunkt for mange!
Det synlige beviset på at vi er en helsefremmende skole!