Velg seksjon Skoleåret 2020/2021
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Ungdomsskolen har dette året hatt fokus på skole-og læringsmiljøet, og funnet på aktiviteter som har vært forebyggende og relasjonsskapende. Gjennom året har  vi hatt både små og store aktiviteter, men den største av dem alle var renovering av ungdomsklubbens lokaler.

Røsvik skole samarbeider videre med Angel skole i Praha. Småtrinnet har jobbet med å øve på selvstendighet i garderoben sin på skolen.

Et av oppleggene i samarbeidsprosjektet med Praha har vi nå gjennomført for 2.gang;  “Garden Party”.
En aktivitetsdag hvor elevene er med og bestemmer innholdet i dagen.

Etter en ide fra vår samarbeidsskole Angel i Praha, har vi for 2. gang arrangert eventyrvandring.

Torsdag i denne uken har elevene våre fra 4.- 10. klasse guidet studenter fra UIO langs hele kulturstien som går gjennom hele bygda. Dessverre hadde vi ikke det beste været, men med kjempeflinke, dyktige elever og et positivt publikum, gjennomførte vi guidingen til tross for silende regn. Hele skolen deltok. 1.- 3.klasse besøkte noen av postene fulgt av elever fra mellomtrinnet.

Klarer du å lese ord som er lagd ut fra seigmannkoden? Se bildene og les forklaringen i teksten nedenfor, og se om du klarer å finne ut hvilke ord som skjuler seg bak seigmennene elevene har satt sammen!

Mellomtrinnet har i dag vært på tur til Tortenvika.