Velg seksjon Forside
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
min
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Skole – og læringsmiljø, forebyggende og relasjonsskapende aktiviteter.

Ungdomsskolen har dette året hatt fokus på skole-og læringsmiljøet, og funnet på aktiviteter som har vært forebyggende og relasjonsskapende. Gjennom året har  vi hatt både små og store aktiviteter, men den største av dem alle var renovering av ungdomsklubbens lokaler.

Gjennom samarbeidet med Angel skole i Praha, har ungdomsskolen dette året hatt som prosjekt å  arbeide forebyggende og relasjonsskapende, både mellom elevene og mellom elevene og lærerne.

Målene med dette prosjektet var:
* Skape et godt fysisk miljø
* Skape et godt psykososialt miljø
* Skape et godt læringsmiljø
* Elevmedvirkning
* Demokrati og medborgerskap

Den største oppgaven elevene ga seg i kast med, var renovering av ungdomsklubbens lokaler.Tillitselevene i klassene hadde diskutert dette over mange år. Flere av elevene på ungdomsskolen er også medlemmer av ungdomsklubbens styre. Derfor ble dette et naturlig samarbeid, både økonomisk og praktisk,  mellom klubbstyret og skolens elevråd.

Elevrådet søkte midler til utstyr som trengtes, før de ga seg i kast med selve renoveringen. Det var ungdomsklubbens styre som valgte ut farger, og så ble det handlet inn maling og maleutstyr.

Gjennom to intensive uker møttes ungdomsskoleelevene og elever fra videregående skole opp på ettermiddag – og kveldstid. Det var lange kvelder. Rommet måtte ryddes, spakles, grunnes og males to strøk. Det var en formidabel innsats som ble nedlagt over disse to ukene.

I etterkant av renoveringen, hadde elevene på ungdomsskolen et utsmykkingsprosjekt i K&H. Da malte de og utsmykket veggene med egenproduserte linoleumstrykk av kjente artister.

Alle elevene på ungdomsskolen var innom dette prosjektet, og dette har bidratt til at de har fått et «eieforhold» til klubblokalene. Dette er et stort arbeide som de har gjort sammen, og som de kan være mektig stolte av.

Da renoveringen var ferdig, ble det avsluttet med en pizzafest.

Av bildene kan dere se den store forvandlingen som ble gjort. Uttrykket «Å lage gull av gråstein» er beskrivende, da vi er utrolig stolte og imponerte av dugnadsgjengen og det de har utrettet.

Main Image
Bilde 1 av 22