Velg seksjon Skoleåret 2015/2016
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Her vil dere finne artikler fra skoleåret 2015/2016
Siste skoleuke før sommerferien er alltid fylt med mange aktiviteter.

Røsvik skole deltok i årets Kraftfestival med en markering i Røsvik kystfort.

I siste skoleuke har småtrinnet hatt en tradisjon de siste 6 årene for å ha båtløp i elva.

I arbeidet med 2.verdenskrig og Røsvik kystfort var 3.-4,trinn på omvisning på skolens museum. Mats og Jakob var guider for elevene, og de gjorde en flott jobb! Se film fra besøket.

Småtrinnet var torsdag 2.juni i kystfortet og hadde vårrengjøring på visningsstillinga. Det var et nydelig sommervær og dagen ble innholdsrik og fin.

Deler av ungdomstrinnet har i den siste tiden arbeidet med gelatintrykk som uttrykksform i kunst og håndverk.

Nordland teater besøker store deler av Nordland med forestillingen "Så rart" for tiden. I de siste dagene har de vært på Fauske og i dag var det Røsvik og Norsida som fikk æren av å se denne DKS-produksjonen.

Valgfagruppa i Sal og scene har i den siste tiden arbeidet med et selvskrevet lite stykke som skal vises på skolens arrangement i Kraftfestivaluka.

Tirsdag 31.mai hadde småtrinnet sykkeldag i skolens område. På forhånd hadde de hatt flere timer med teori og tatt sykkelprøven for 4.klasse. Det ble en vellykket dag og politiet var med hele tiden.

Torsdag 26.mai dro 3.og 4.trinn, John-Helge, Rosita og Birgitte på tur i strålende solskinn, sammen med Marine Harvest i Jektvika. Det ble en spennende dag fylt av ulike opplevelser. Elevene fikk både båttur, besøk i brønnbåt, fiske og lage saltsei.

Torsdag 19.mai gikk hele småtrinnet på tur til Skytterbanen i Røsvik. Det ble en flott tur i med masse vårtegn og fint vær.

Torsdag 12.mai var en stor dag for neste års 1.klassinger!

Alle klassene på skolen arbeider nå aktivt med Røsvik kystfort og 2.verdenskrig. I den anledning skal alle gå krigsstien for å holde seg oppdatert og stiene gode.

Ungdomsskolen jobber nå med temaet 2. verdenskrig og okkupasjonen av Norge. I den anledning fikk vi besøk av Ole Henrik Fagerbakk som holdt foredrag for oss om grenselosene i Sørfold.

Årets batterijakt er over og klassen som deltok samlet inn 73 kg batteri som er levert til Iris Salten.

3.og 4.trinn tok vårrengjøring i skolens gamme torsdag 28.04.

Mellomtrinnet hadde besøk av Bjørnar Pettersen fra Newtonrommet onsdag 27. april. han kurset oss i bruk av de nye EV3-robotene. Det var en svært spennende dag!