Velg seksjon Skoleåret 2011/2012
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Her vil dere finne artikler fra skoleåret 2011/2012
Vi har jobbet med tema samene i samfunnsfagtimene. I mat og helse timen laget vi samisk mat, bidos og ghakko.

Allerede tredje skoledag dro mellomtrinnet på tur til Gjerdalen. Vi overnattet to netter. Mange lå i telt og lavvo.

Øverst i Gjerdalen finner vi eldgamle spor etter samene og reindrifta. 5.-7. klasse var der i august. Det er trolig de eldste funn etter tamreindrift historien til nå kjenner til.

På turen vår til Gjerdalen, ble det også tid til å besøke Kraftstasjonen. Der lærte vi om energi.

Røsvik skole samlet inn 15.155,- på aksjonskvelden vår i går. Dette gir hele 297,- kr. pr elev! Vi er stolte over resultatet, og glade for å bidra på årets TV-aksjon.

Lørdag 12/11-11 var det endelig klart for konkurransedag, etter 8 ukers intens jobbing. Nervene, og spenningen var til å ta å føle på.

Den 4. nissemarsjen gikk av stabelen i dag! Rundt 100 mennesker møtte opp og gikk i fakkeltog. På veien møtte de mange nisser.

Her er bilder fra juleavslutningen 2011

Elevrådet ved skolen har vært så utrolig heldig og fått støtte fra Marine Harvest fondet på hele 105.000 kroner!  Hurra!!!! Både elever, ansatte og heimene jubler! Pengene tenker vi å bruke til ballvegg eller ballbinge på skolens område. Vi leter nå blant ulike modeller for å finne den rette.

Mellomtrinnet har hatt to fagdager med matematikk. Begge dagene jobbet vi fram til lunch.

Så vidt vi kjenner til, så har det aldri før vært egen julegran ved Røsvik skole. Det var derfor antageligvis et historisk øyeblikk da vaktmester Åge Mathisen tente lysene i vår store julegran 1.desember 2011 kl. 11.30

På fotballbanen har vi nå fått en flott skøytebane, der elevene storkoser seg på skøyter. I tillegg har elevene selv vært kreative og laget seg curlingbane.

Ei elevgruppe i 4.kl har laget Dinosaurusutstilling.  Da utstillinga ble åpnet var det musserende drikke til de besøkende, akkurat som på ei "ekte" kunstutstilling.

Småtrinnet hadde skidag mandag 16.april, i et fantastisk vær!

I et flott 17.mai vær, med 15 herlige grader hadde mange mennesker møtt opp her i Røsvik for å feire nasjonaldagen vår.

Onsdag 16.mai var det skoleinnskriving og skolesekkutdeling for 2 spente førsteklassinger!

Grillhuset vårt står endelig ferdig, etter mange års innsamling av midler!