Velg seksjon Skoleåret 2017/2018
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Mat og helse har arbeidet med ulike matretter gjennom året.

Torsdag kveld fikk våre avgangselever utdelt sine vitnemål. Det ble ei høytidelig og fin stund for en flott klasse, med musikalsk innslag, taler, filmframføring og servering av nydelig mat og kaker.

Onsdag 20.juni var det tid for Røsvik skoles tradisjonelle sommeravslutning. I år var det ekstra festivitas siden vi også markerte at vi er godkjent som helsefremmende skole.

Velkommen til sommeravslutning og markering av godkjenning som helsefremmende skole onsdag 20.juni kl. 18.00

Småtrinnet arbeider med mye forskjellig i fagene. Vi prøver å lage interessante, lærerike, varierte og praktiske undervisningsøkter som skal favne alle elevene.

Uteskolen var i dag ved skolens bålplass på Åkerneset. Der hadde de vårrengjøring, lagde kviste-kranser, bygde opp bålstedet og fikk også tid til litt lek i skogen og elva. Elevene stortrives på bålplassen og ser fram til neste uke da vi skal være der igjen.

Årets tinestafett holdt sted ved Mørkvedlia 8.mai i Bodø kommune og Røsvik skole deltok med et lag i «Åpen klasse». Det vil si at laget bestod av elever fra både mellomtrinnet og ungdomstrinnet, og av gutter og jenter.

Samtlige kommuner i Nordland har vedtatt og inngått samarbeidsavtale med Nordland fylkeskommune om å sikre alle elevene i de 204 grunnskolene i Nordland en helsefremmende hverdag. I april 2018 fikk vi kvalitetsstempelet helsefremmende skole!

I anledning kongebesøket i juni har småtrinnet fått et ærefult oppdrag. Se artikkel på Sørfold kommunes hjemmeside om hva de arbeider med:

Link til : Sørfold kommune

I dag har vi hatt et forsøk om lyd i naturfag. Vi skulle undersøke om hyssing leder lyd. Det var spennende og artig.

Elevene som har valgfaget natur, miljø og friluftsliv, var på overnattingstur fra torsdag 05.04 til fredag 06.04. Dette var en tur som var lenge planlagt. Elevene undersøkte først priser på ulike hytter rundt omkring i Saltenområdet, og valget falt til slutt på Fjellandsbyen.

3.-4.kl er med i Batterijakten 2018. 1.-2.klasse er også med på deler av opplegget.

Fredag 6.april dro hele skolen til Sulitjelma Fjellandsby. Elevrådet sto bak turen, de både planla, organiserte og finansierte turen.

Røsvik skole ønsker alle en god påske!

Vi ønsker alle elevene velkommen tilbake på skolen onsdag 4.april.

Uteskolen var torsdag 8.mars ute på skoleplassen og bygde borger i et nydelig vintervær.

Småtrinnet har både norsk-og matematikkverksted på onsdager og torsdager. Elevene arbeider med ulike tema hver gang, men noen av stasjonene går igjen. De arbeider i aldersblandete grupper og hver stasjon er på 12-13 minutter. Elevene rullerer i en bestemt rekkefølge og det er en voksen på hver stasjon.

Trafikksikkerhetsutvalget i Nordland deler ut 80 500 kroner til tiltak for å bedre trafikksikkerheten i Salten. Hele 37.500,- av disse kommer elevene ved Røsvik skole til gode!