Meny
Velg seksjon Forside
Småtrinnet
Mellomtrinnet
Ungdomstrinn
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<mars 2024><<
mars 2024
mtotfls
26272829010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
00
dager
:
00
timer
:
00
min
:
00
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Google
Google
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Verksted 8.mars

Småtrinnet har både norsk-og matematikkverksted på onsdager og torsdager. Elevene arbeider med ulike tema hver gang, men noen av stasjonene går igjen. De arbeider i aldersblandete grupper og hver stasjon er på 12-13 minutter. Elevene rullerer i en bestemt rekkefølge og det er en voksen på hver stasjon.

Stasjonene og målet med de ulike stasjonene:

1. Bokstavlek:   Elevene skulle arbeide med bokstaver, trekke bokstavene sammen til ord, bygge videre på hva de andre har lagd. Lærer la  ut et langt ord som elevene  bygde videre på. De arbbeidet enten individuelt eller med samarbeid.

2. Stillelesing: Elevene skulle lese årets krimgåte fra Donald Duck på 5 tegneseriesider. De øver seg i lesing, følge bildene og tekstboblene i tegneserien, de øker lesehastigheten og leseglede. De eldste elevene leste for de yngste. I tillegg skulle de etterpå diskutere seg fram til løsningen av krimgåten. Her trente de på de muntlige ferdighetene.

3. Kryssord: Elevene skulle øve seg i å finne ord som hører til bilder. De arbeidet med ord og begreper, stave og finne ei løsning, som skulle skrives på svararket. Elevene skulle også bli kjent med kryssord.

4. Digitalt arbeid på Salaby:   1.og 2.trinn: elevene skulle øve på lyder, øve på bokstavene, trekke sammen til ord og lese.   3. og 4.trinn: elevene skulle arbeide med substantiv og substantivbøyning.   Elevene øver digital kompetanse ved å skrive brukernavn, passord, finne fram nettstedet, orientere seg på nettstedet og finne oppgavene de skulle arbeide med. Videre arbeider de med tastatur og datamus.