Velg seksjon Skoleåret 2018/2019
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Bli med 2. klasse og 4. klasse på en omvisning i Solstien

Småtrinnet var i høst på Newtonrommet i Gildeskål. Der arbeidet de med modulen: "Hvilken fisk er jeg?" Da de kom hjem hadde de etterarbeid i form av lesing, skriving, tegning og andre formingsaktiviteter.

5. og 6.klasse var tirsdag 21.mai på Newtonrommet på Straumen. Der arbeidet de med Newtonmodulen Salmo Salar!

5.-6.klasse var på besøk hos MOWIs matfiskanlegg i Kalvika i Sørfold, tirsdag 7.mai. I den anledningen skulle de arbeide med realfagsmodulen "Fra hav til bord" ved å være med på daglig røkting, se på laks og fiske andre fiskearter for å sammenligne de.

Fredag 26. mai fikk mellomtrinnet besøk av Bjørnar fra Newtonrommet på Straumen. Han holdt robotkurs for elevene. Det ble en spennende og lærerik dag.

Alle Sørfoldskolene hadde i dag felles aktivitetsdag i Sulitjelma Fjellandsby i Daja. Det var en flott dag!

Se vår 10.klasse sitt bidrag til Filmfest Salten 2019. En flott dokumentar om Røsvik kystfort!

9.klasse fikk i dag levert nyfisket torsk med rogn på døra. Av den fisken ble det lagd mye god mat i dag!

5. og 6.kl har hatt besøk av museumskonservator Ida B. Otterlei gjennom DKS.

I dag fikk alle elevene på skolen en kjempestor overraskelse. Salten Brann kom på besøk for å dele ut en premie fra Brannvesenets julekalender. En av våre elever vant en dagspremie i julekalenderen før jul 2018. I den forbindelse kom de med blålys, sirene og hadde med seg bjørnen Bjørnis til stor glede for våre elever.

9.klasse hadde kokkekamp i mat og helse onsdag 30.januar. Elevene lagde hver sin rett og de 6 dommerne fikk servert 8 ulike retter.

Hvert års juleavslutning er ett av årets høydepunkt ved Røsvik skole. Arrangementet er et samarbeid mellom skolen og skole-hjem gruppa, og har vært fast tradisjon” i alle år”

Å samles slik en førjulskveld synes vi er en flott tradisjon! Onsdag 19.desember 2018 gikk årets store juleforestilling av stabelen.

29.november var elevene i valgfag Friluftsliv ute.

Tradisjonen tro inviterte Røsvik skole til tv-aksjonskveld torsdag før selve aksjonssøndagen. Også i år ble det et vellykket arrangement med gode, varierte innslag fra scenen, mye folk i salen og flott innsamlingsresultat!

Småtrinnet hadde overnattingstur i september. I den forbindelse var de på tur til Skytterbanen i Røsvik.