Velg seksjon Forside
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<mars 2024><<
mars 2024
mtotfls
01020304050607
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
min
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
TV-aksjon 2018

Tradisjonen tro inviterte Røsvik skole til tv-aksjonskveld torsdag før selve aksjonssøndagen. Også i år ble det et vellykket arrangement med gode, varierte innslag fra scenen, mye folk i salen og flott innsamlingsresultat!

TV-aksjonen er en riksdekkende norsk innsamlingsaksjon til veldedige formål.

Den arrangeres av NRK sammen med utvalgte organisasjoner. Et eget innsamlingsråd, oppnevnt av NRKs styre, mottar og vurderer søknadene fra de som ønsker å bli tildelt NRKs TV-aksjon.

Kringkastingssjefen tar den endelige beslutningen om hvem som tildeles TV-aksjonen. TV-aksjonen 2018 går til Kirkens Bymisjons arbeid for å skape et varmere og mer inkluderende samfunn.

På TV-aksjonens hjemmeside kan vi lese: «Norge er et samfunn der forskjellene øker. Forskjeller som ikke først og fremst handler om etnisitet eller religion, hvor du kommer fra eller hvem du er. Men om du er innenfor eller utenfor. Det er mange måter å være utenfor på. Fra å mangle en seng å sove i, til å være utenfor arbeidsliv eller sosiale fellesskap. Dette rammer ikke bare enkeltpersoner, men gir ringvirkninger for hele befolkningen. Med TV-aksjonen NRK 2018 kan Kirkens Bymisjon skape møter som endrer liv. Ved å åpne dører og legge til rette for at flere møtes, skal vi vise hvorfor årets TV-aksjon er viktigere enn aldri før. Vi skal tilby mennesker som opplever å stå utenfor, et nytt fellesskap, en seng eller en samtale og slik bidra til at flere får muligheten til å oppnå egne mål og drømmer.»

TV-aksjonskveld er et stort arrangement for skolen, hvor elever og ansatte bidrar i alle ledd.

Skolen har jobbet med temaet i undervisningen forut før selve kvelden.

Elevene har bakt velsmakende kaker på forhånd, og laget flott utstilling av egenproduserte produkter på samfunnshuset.

Elevene har også rigget scene, satt ut stoler og bord og pyntet gymsalen. Og etter arrangementet deltok alle elever i oppryddinga.

7.klasse hadde hovedansvaret for arrangementet og var kveldens konferansierer. De fortalte hva årets TV-aksjon samler inn penger til, og bandt underholdninga sammen på en utmerket måte.

Dyktige elever fra kulturskolen deltok i underholdningen og i lys/lyd produksjonen sammen med sine kulturskolelærere.Vi fikk også innslag fra vår egen musikkundervisning, med dyktige elever som sang, spilte i band og danset.

De eldste elevene var dyktig kjøkkenkomitee under arrangementet, og kaffe, saft, kaker og pølser med brød gikk unna som «varmt hvetebrød».

I pausen var det stort lynlotteri med mange flotte premier.

Det innsamlede beløpet under Røsvik skoles aksjonskveld ble 13.522,- kroner, og det tilsvarer 294,- kr pr elev. Det er et flott resultat som vi med stolthet sender over til TV-aksjonen.

Det er trivelig å samles på et arrangement som dette, og skolen setter stor pris på at folk i bygda kommer og deler kvelden med oss.

Vi takker så mye for gevinster, for oppmøte, hjelp og pengestøtten som i sin helhet går til TV-aksjonen 2018.

Lyd-og lyscrewet rigget fra kl. 12.00 samme dag, og sørget for god lyd og lys under arrangementet.
Mellomtrinnet hadde malt vakre bilder som ble stilt ut på samfunnshuset.
Akvarium, laget av 3.-4.kl
Elever fra ungdomstrinnet jobbet på kjøkkenet.
Spente jenter før showet startet!
Flere spente jenter venter i gangen!
Lyd og lyscrewet, under kyndig veiledning av sin lærer i kulturskolen, Andreas.
Fløyteelev
Gitarelever
7.kl var årets konferensierer, her med sin lærer Kirsti
Innslag fra vår egen musikkundervisning
Jenteband fra mellomtrinnet
Mye folk og god stemning!
Lynlotteri
Bli med-dansen