Småtrinnet
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Juleavslutning 2018

Hvert års juleavslutning er ett av årets høydepunkt ved Røsvik skole. Arrangementet er et samarbeid mellom skolen og skole-hjem gruppa, og har vært fast tradisjon” i alle år”

Å samles slik en førjulskveld synes vi er en flott tradisjon! Onsdag 19.desember 2018 gikk årets store juleforestilling av stabelen.

Røsvik skoles juleavslutning ei stor sceneforestilling med variert underholdning, for eksempel sceneinnslag som band, solister, sketsjer, foredrag, film m.m. Og selvsagt er det nissebesøk!

Her bidrar elever i alle ledd, og samtlige av skolens elever er delaktige på en eller annen måte.

Elever fra utrinnet er konferansierer og binder det hele sammen. I år var det Wilhelm, Fredrik og Kristina som geleidet oss gjennom forestillinga på en utmerket måte.

Årets juleforestilling viste nok en gang at elevene ved Røsvik skole – de imponerer! Årets forestilling var lang og variert. Alt fra dans, sanginnslag, band, solo-instrumenter og sketsjer, til filmen «Røsvik TV», hvor 3.-4.klassinger var programledere. I TV-sendinga fikk vi bl.a se små hverdagsglimt fra undervisninga ved skolen, samt en lokal utgave av NRK-suksessen «Parterapi» som elever fra 9.klasse hadde laget – til stor fornøyelse for publikum.

Det er intet mindre enn imponerende å se hva elevene våre får til ilag på et arrangement som dette. Selv om ikke alle elevene stod på selve scenen i kveld, har samtlige deltatt i produksjonen på en eller annen måte.Elever og personalet bak har gjort en formidabel jobb og kan være stolte over egen innsats både før, under og etter forestillingen.

Kulturskolen stilte med både vakker dans og flotte musikalske innslag, i tillegg til lyd og lys - og alt av høy kvalitet. Skolen setter stor pris på dette, og ønsker å takke Kulturskolen for samarbeidet.

I pausen koste folk seg med kaffe, saft og mat, og lovordene fra publikum satt løst etter endt forestilling.

Kvelden ble avsluttet med at rektor holdt en liten tale. Hun trakk fram at å jobbe slik, tverrfaglig og aldersblandet, er med på å øke elevenes mestring og motivasjon for læring. Og at opplevelsen av å gjøre dette ilag styrker samholdet blant elevene og øker trivselen på skolen. Det er enormt viktig og har stor verdi.

Vi avsluttet så kvelden med at elever og ansatte sang sammen klassikeren «So this is x-mas».

Det var satt ut bord og stoler til 150 stk, og enda flere stoler måtte settes ut. Skolen setter stor pris på at så mange møter opp og fyller salen. Heimenes oppslutning om skolen er svært viktig for elevenes trivsel og læring.

Etter forestillinga hjalp mange foreldre og elever til med opprydding av salene, før fornøyde elever med glitrende øyne tok kveld. Takk for hjelpen, og takk for en flott kveld ilag!

Nå kan jula bare komme - julestemninga er på plass!

Vi ved Røsvik skole ønsker alle ei god og fredfull jul!

Lucia - på norsk og italiensk.
Kveldens konferensierer.
Elever fra småtrinnet som tar dansetimer i kulturskolen.
Lyd-og lysgjengen.
Henrik spiller "Hey Joe"
Musevisa
Elever fra småtrinnet sang flere sanger.
Elever fra mellomtrinnet sang flere sanger.
Jenter fra 10.kl sang
Sveinar fra Kulturskolen med pianoelev
Ragnhild fra kulturskolen med fløyteelev
Andreas fra kulturskolen med gitarelever