Småtrinnet
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
min
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Google
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
7. klasse på leirskole i uke 36

I uke 36 var 7. klassingene fra alle skolene i Sørfold på Sjunkhatten leirskole. Det ble en uke fylt med spennende innhold, mye læring og mange nye venner!

Fra tirsdag 4. til fredag 7. september var alle 7. klassingene i Sørfold på Sjunkhatten leirskole.  Samtidig med oss var det elever fra Støver skole der, som vi ble godt kjent med i løpet av de fire dagene.

Vi startet fra Røsvik tirsdag morgen kl. 7.30, og hentet deretter alle elevene fra Nordsia og Straumen skole på Straumen. Så bar det videre til leirskolen. Vi kjørte først til Tverlandet, så videre mot Hopen og til Vatnvatnet. Leriskolen ligger litt opp i terrenget, med nydelig utsikt utover vatnet.

Vel framme på leirskolen fikk vi lunsj, og så bar det rett på tur. Vi gikk oppover en gammel grusvei, og fikk se hvor det tidligere hadde vært et kvartsbrudd. Ved et vatn tente vi bål, mens noen badet og fisket. Vi fikk noen spennende oppgaver som vi skulle løse, blant annet å skrive navnet vårt med materialer fra naturen.

Onsdag ble brukt til en lengre tur på sykkel og til fots, og kanopadling. Selv om vi under hele leirskoleoppholdet var veldig heldige med været - det var sol og oppholdsvær nesten hele tiden - var det en del vind akkurat denne dagen, og det gjorde at det var litt utfordrende å få til å padle. Men alle fikk prøvd, og det var veldig gøy. Enkelte fikk seg et ufrivillig bad da de skulle gå i land fra kanoen, men de tok det med et smil!

Torsdagen var fullpakket med forskjellige opplegg. Første del av dagen satte vi opp et slags telt med en feltduk (knepptelt), og vi lærte å koke mat på stormkjøkken, delvis av ingredienser som vi fant ute. Noen lagde blant annet blåbærsuppe og blåbærte! Siste del av dagen fikk vi rappellere ned en fjellskrent. Det var litt skummelt, men veldig spennende! Vi jobbet også med å bygge ei såkalt "Leonardo-bro" av bare planker. Broa ble så høy at vi kunne stå under den!

Alle dagene måtte det gjøres husarbeid! De som delte rom, hadde ansvar for å holde det ryddig og rent der hver dag. I tillegg hadde alle kjøkkenvakt etter tur, her var jobben å hjelpe til med å sette ut mat og rydde etter fellesmåltidene.

På kveldstid var det mange spennende fritidsaktiviteter å velge mellom: Bueskyting, bordtennis, badminton, stampbading, sosialt samvær på fellesbygget eller i hyttene, diskotek - og mye, mye mer! Den siste kvelden var det underholdningskveld, og der var det elevene selv som hadde opplegg. Fra Sørfold arrangerte vi to leker, mens Støver skole hadde to danser.

Vi dro hjem fra leirskolen på fredag, med minner for livet!

7. klasse.

Main Image