Småtrinnet
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Gardenparty 2022

Vårt multiplier event!

Avslutning av prosjektet Supporting Active Citizenship:

Gardenparty -
et arrangement som viser resultatet av prosjektet Supporting Active Citizenship i praksis

Det 3-årige samarbeidet mellom Angel skole og barnehage i Praha 12 Tsjekkia, og Røsvik skole i Norge, er nå ved veis ende.

Skolene har samarbeidet i et internasjonalt prosjekt kalt «Supporting Active Citizenship».

Prosjektet har hatt som mål å forbedre læreplanene for begge skolene, med vekt på å fremme aktivt medborgerskap.
Mangfoldet i prosjektet kom til uttrykk gjennom skolenes ulikheter, hvor Angel skole er en stor skole i et bymiljø, mens Røsvik skole er en fådelt skole på landsbygda, som kombinerer læreplanmål med aktiv elevmedvirkning.

Resultatet av prosjektet inneholder konkrete undervisningsopplegg tilpasset ulike aldersgrupper. Oppleggene er trykket i hefter, på tsjekkisk, norsk og engelsk.

Resultatet fra prosjektet ble presentert på "multiplier events", i begge land.

I Røsvik ble prosjektet presentert som en del av Sørfold kommunes kulturuke 2022.

Vi arrangerte Garden Party den 16.juni, som et åpent arrangement for alle som ville komme.

Dette gjorde at det i år ble ekstra mange besøkende, også fra de andre skolene i kommunen.

Programmet var som følger:

GARDENPARTY

Program:

09.30 Åpning
          v/rektor, prosjektgruppa og elevråd

09.45-11.00. Parallellsesjoner ute/samfunnshus/bibliotek
                    Presentasjon av prosjektet Supporting Active Citizenship

11.00-11.30 Lunsj

11.30 -12.00 Eventyrvandring – praksiseksempel fra Praha

12.05 – 12.30 Langball

12.35 -13.00 Kulturskolen.
                     Utdeling av premier.
                     Avslutning.

Det ble et flott arrangement, med varierte aktiviteter for store og små.

Dette prosjektet har vært finansiert av EEA & Norway Grants (2014- 2021), hvor Island, Liechtenstein og Norge har som mål å bidra til å redusere økonomiske og sosiale ulikheter innen det europeiske-økonomiske-samarbeidsområdet, samt styrke samarbeidet med 15 europeiske land.

Gjennom 3 år har vi sammen jobbet fram, og fått flere nye undervisningsopplegg å ta i bruk, og vi har dannet varige vennskapsbånd med Angel skole.

Dette er 3.gang vi arrangerer Garden Party og 3. gang vi gjennomfører eventyrvandring, så vi kan nå si at vi allerede har implementert disse 2 metodene i våre lokale læreplaner, som et direkte resultat fra prosjektet.

Selv om prosjektet som sådan nå avsluttes ved skoleårets slutt, vil resultatet fra prosjektet leve videre!

Rektor ønsker velkommen og åpner arrangementet
Elevrådsleder og nestleder var dagens konferansierer
Prosjektgruppa forteller om prosjektet Supporting Active Citizenship
Inne på samfunnshuset var det div. utstillinger og presentasjoner. Bl.a om prosjektet Supporting Active Citizenship
Aktiviteter også på biblioteket
Utstilling av 2 levende slanger, Kornsnok og Ballpyton, og foredrag om dem - inne på samfunnshuset.
Forberedelser
Lager frukt-snacks til gjestene
Elevene hadde laget lekre fruktfat
Flott aktivitet i ballbingen, med stor aldersblanding
Mye flott aktivitet
Fra bakrommet før eventyrvandring; Spent skuespiller
Eventyrvandring starter. Fortelleren leder an
Kråka sitter i reiret og passer på eggene sine
Rødstrupen gir kråka råd om hvordan hun kan bli kvitt reven, og barna hjelper til med gode råd
Potetløp
Grillhuset er et naturlig samlingspunkt
Gardenpartyet ble avsluttet med musikalske innslag fra mellomtrinnselever, og kulturskolen.
Prosjektgruppa sier seg svært fornøyd med prosjektet.