Meny
Velg seksjon Forside
Småtrinnet
Mellomtrinnet
Ungdomstrinn
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
25262728293031
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
00
dager
:
00
timer
:
00
min
:
00
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Google
Google
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Sopptur

Skogen bugner av sopp og i den anledning gikk 3.-4.klasse på sopptur på Storbakken i Røsvik. Før turen fikk elevene studere ulike sopper, finne bilder av kantarell, høre hvor den liker seg best i skogen og lese oppskrifter med sopp som ingrediens. Da de kom tilbake til skolen, fikk alle rense sopp og ta soppen med hjem. I tillegg arbeidet elevene med en skriftlig tekst og lagde illustrasjoner til denne.

Vi jobbet med disse kompetansemålene i forbindelse med soppturen:

Naturfag:

Mangfold i naturen:

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne samtale om og sammenligne livssyklusen til noen plante- og dyrearter.Elevvene skal kunne gjenkjenne og beskrive noen plante- og dyrearter i nærområder og sortere dem i grupper

Forskerspiren

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne skrive rapporter og beskrivelser og innhente og bearbeide informasjon om naturfaglige tema fra ulike kilder

Mennesket i naturen

Mål for opplæringen er at eleven skal delta i utnytting av naturressurser,

Mat og helse:

Mat og livsstil

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne lage trygg mat og praktisere reglar for god hygiene

Mat og forbruk

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne undersøkje ulike matvarer med tanke på smaksopplevingar

Norsk:

Skriftlig kommunikasjon

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne skrive enkle fortellende og beskrivende tekster. Eleven skal skrive med sammenhengende og funksjonell håndskrift