Velg seksjon Forside
Tjensvollveien 54 Postadr: Tjensvoll skole, Postboks 8069, 4068 Stavanger
Telefon: 51 83 91 00 Faks: 51 83 91 10 Send oss e-post
Redaktør: Anita Legland
http://www.udir.no/Laringsmiljo/Bedre-laringsmiljo/Hjem-skole-samarbeid/filmer-om-hjem-skole-samarbeid/film-nar-barnet-har-det-vanskelig/ Ingen lenker i samlingen
17.mai tog

Endelig 17. mai tog.
I år kan vi igjen gå i barnetog og feire nasjonaldagen vår. Det gleder vi oss til.

Da det er 3 år siden vi sist gikk i barnetog, er det mange elever som ikke har fått delta på denne fine tradisjonen. Vi forbereder oss nå ekstra godt med å synge og gå i tog for å være godt forberedt til barnetoget.

Barnetoget starter i sentrum kl. 10. Tjensvoll skole er nr 34. Vi  skal stille opp bak Atlantic hotell ved Haakon VII gate/Arne Rettedalsgate/Knud Holmsgate. Vi har Auglend og Tjensvoll skolekorps foran oss (nr 33) og Ullandhaug skole (nr 35) bak oss.  Elevene møtes senest kl 10.00. Vi minner om at det er mye folk i sentrum. Vi anbefaler å beregne god tid for avlevering av barna.
Vi håper at foresatte respekterer at barna er med i toget helt til slutt og ikke tas ut underveis.
Husk å ta med flagg.
Toget går i år går i østre bydel/Storhaug. Toget løser seg opp rundt Nytorget. Vi ber alle gjøre gode avtaler om henting med barna i forkant. Ansatte og foreldre som følger klassene vil bli stående ved fanen til alle elevene er hentet.

Prøvetog.
Mandag 16. mai starter vi med en felles 17. mai sangsamling i gymsalen.

Deretter skal vi gå i prøvetog sammen med korpset. Vi beregner å gå fra skolen ca kl. 09.20. Vi marsjerer Tjensvollveien – Stavanger sanitetsforening bofellesskap – Tellusveien – L.W. Hansensgt – Tjensvollveien. vi avslutter prøvemarsjering i skolegården med sang og korpsmusikk.

Ta gjerne med flagg også når vi prøvemarsjerer. Det er veldig kjekt om foresatte og naboer har anledning å heie på oss langs ruta.

.