Miljø

Det vaier et grønt flagg i skolegården på Kringsjå skole. Dette er et bevis på at vi tar miljøet på alvor og ønsker å ta vare på nærområdet vårt. Grønt Flagg er en internasjonal miljøsertifiseringsordning rettet mot barnehager, grunnskole og videregående skole.

Formålet med ordningen er nettopp det å ivareta miljøet gjennom opplæring hvor skolene organiserer og arbeider med miljøprosjekter rettet mot lokale forhold.

Kringsjå skole har fått godkjent sin søknad. De ulike ansvarsområdene trinnene jobber med er beskrevet på skolens nettside om Grønt Flagg. Vi mener at elevene, gjennom arbeidsoppgaver som ivaretar og styrker skolens nærmiljø, får en økt miljøbevissthet og dermed er med på å støtte opp under Grønt Flaggs mål om en bærekraftig utvikling!

Ved godkjent sertifisering har vi fått rett til å heise det grønne flagget, og med iherdig innsats og forhåpentligvis flotte resultater, få vi fornyet tillit i årene fremover også!