Elevrådet

Årets elevråd er en flott gjeng elever fra 3.-7. trinn. Vi har allerede hatt noen møter og fått gjort en del for skolen vår.

Tanken med elevrådet er at det skal være elevenes talerør på skolen. Elevene skal ha muligheten til å påvirke sin egen skolehverdag. Det er ingen begrensninger på hva elevrådet kan arbeide med. Alt som engasjerer elevene er gode elevrådssaker.

En god elevrådssak er:

• Konkret – det er lett å forstå hva man skal gjøre.
  • Gjennomførbar – det er mulig å få det til før man er ferdig med skoleåret.
  • Målbar – det er mulig å se resultater i etterkant.

I forkant av hvert elevråd skal det være klasseråd. Vi er glad for at alle på Kringsjå er gode til å ha klasseråd, da blir jobben vår lettere å gjennomføre.

Hittil i år har vi blant annet vært med på å dele ut klasseballer og andre leker til bruk i friminuttene til alle trinn på skolen.

Til alle elever på Kringsjå vil vi oppfordre dere til å komme med saker til elevrådet. Stort eller smått, vi tar saken.