Publisert: 14. august 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Oddbjørn Egeland

Møt de nye kontaktklærerne

Det er sikkert mange som er spente før starten på 6. trinn siden begge kontaktlærerne er nye på trinnet. Flere av dere kjenner sikkert til den ene. Henrik Ringereide er en erfaren og dyktig lærer, som har jobbet mange år på Kringsjå skole allerede. Han kjennetegnes av sin lune humor og en smittende latter. Han kan digger matematikk og naturfag, og tar gjerne med elever ut på tur for å lære ute i tillegg til alt som kan gjøres i et klasserom.

Bjørn Marius er ny på Kringsjå, men har jobbet flere år som både kontaktlærer og timelærer. Han har alltid hatt mye musikk, og spiller selv flere instrumenter. Bjørn Marius er en lærer som har tro på sang og samspill som virkemiddel for godt klasse- og læringsmiljø, og bruker gjerne drama og rollespill som metode i undervisningen. Som lærer beskriver han seg selv som  tydelig og varm, og en som jobber bevisst med relasjonsbygging.

Som rektor håper jeg elever og foresatte vil ta godt imot dem. De gleder seg veldig til å møte elevene og komme i gang med et nytt og spennende skoleår.