Publisert: 28. november 2023 | Sist endret: 28. november 2023 | Forfatter: Janne Epland

Flag-off!

Den siste perioden har mellomtrinnet hatt modul 2: FNs bærekraftsmål. Hvert trinn lærer om seks mål hver, og ila de tre årene på mellomtrinnet har de fått fordypet seg i alle gjennom modul 2. Bærekraftsmålene er globale satsingsområder med tydelige mål og delmål som man ønsker å oppnå i verden innen år 2030. Elevene lærer blant annet om fattigdom, rettigheter, helse, gjenbruk og fornybar energi.

6. trinn hadde en fin kick-off av modulen der de blant annet spilte "Vi-sangen" på ukulele og andre instrumenter.

Under modulperioden ble det hengt opp over 50 flagg i trappeoppgaven, av medlemsland av FN. Det engelske navnet på landet og hovedstaden stod også på disse bildene. I den siste uka av modulen tok 5., 6. og 7. trinn en Kahoot-quiz i klassene, og de tre beste deltakerne dannet trinnets finalelag. I slutten av modulen kjempet disse lagene mot hverandre i en "Flag-off" i amfiet, med en ekstra vanskelig quiz om flaggene og landene i FN. To elever i 5.trinn hadde laget selve finalequizen, og ledet oss gjennom den spennende finalen. 6.trinn gikk av med seieren!