Velg seksjon Helsesjukepleiar
Det er 9 dokumenter i arkivet.

Ta gjerne kontakt med oss, ein av oss er på Rosseland skule kvar dag.

Alle skular og barnehagar deltek i nasjonal kampanje mot hovudlus  på hausen i veke 35 og på våren i veke 10

Akkurat nå sitter mange barn med en ekstra klump i magen, fordi de er bekymret for om mamma og pappa kommer til å drikke for mye i jula, sier Randi Hagen Eriksrud i alkovettorganisasjonen Av-og-til.

«Jeg gledet meg aldri til ferier da jeg var liten, spesielt ikke juleferien». Slik beskriver en person som har skrevet inn sin historie til Av-og-til. Og vedkommende er ikke alene. Anslag fra Folkehelseinstituttet viser at 90.000 barn vokser opp i hjem der en mamma eller pappa drikker for mye alkohol. For disse barna blir foreldrenes drikking problemet til de små. Barna som vokser opp med foreldre som drikker mye jobber gjerne hardt og mye for å holde fasaden. De vil ikke at andre skal forstå det mange kanskje allerede vet: At mamma eller pappa drikker, sier Randi Hagen Eriksrud i Av-og-til.