Publisert: 21. februar 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Bent Svendsen

Kunstig Intelligens - Ny læringsportal for skolen

Kristiansandskolen vil nå lansere sin nye læringsportal om  bruk av kunstig intelligens - KI Kristiansandskolen.

I en stadig mer digitalisert verden er det viktig at skolen utnytter og tilpasser seg teknologiske fremskritt for å forbedre mulighetene i læringsarbeidet både for elever og lærere. Generativ kunstig intelligens i form av en stor språkmodell er et verktøy som kan hjelpe både lærere og elever på ulike måter.

Hva er KI i Kristiansandskolen?
KI i kristiansandskolen er en løsning for å gi lærere og elever i Kristiansandskolens tilgang til å bruke skapende kunstig intelligens på en trygg måte. Løsningen baserer seg på et API til språkmodellen GPT v3.5. fra OpenAI med sine ulike språkmodeller. Selv om den ligger bak FEIDE-pålogging, lagrer den ikke persondata. Feide-påloggingen benyttes kun til tilgangskontroll.

Det å skape en sikker løsning for bruk av KI som verken krever penger eller persondata, åpner for at alle tilknyttet Kristiansandskolen skal få de samme forutsetningene til å lære om og med KI.

Les mer på om KI Kristiansandskolen

Logg inn på KI i Kristiansandskolen (ikrs.no)